קידום אתרים באינטרנט
נולד לכם אתר חדש ואתרם רוצים לקדם אותו?
היו מוכנים שכמו תינוק הוא גדל ומתפתח עם הזמן ומה שחשוב בעיקר, זה שוב התוכן, תוכן טוב, תוכן אשר יועיל לגולש שלכם. השקיעו את מירב המאמצים כדי לכתוב ולהפיק פיסת תוכן טובה שיש בה משמעות לגולש. אל תכתבו על מנת לבנות תוכן או למלא חלל.
פרסום האתר באינדקס של גוגל או במנועי חיפוש אחרים לא יחל מידית, זה דורש עבודה קונסיסטנטית ואמון באתר ובתוכן שהוא מציע עבור הגולש.
איך יוצרים תוכן טוב
1. נסו להצביע על בעיה מסוימת שעשויה לעניין אנשים רבים מהתחום עליו אתם כותבים.
2. חברו סט של טיפים מקצועיים בתחום.
3. עסקו בטרנדים חמים שמתרחשים או עומדים להתרחש בתחום.
4. חקרו נושאים ספציפיים לעומק ואל תחששו להגיע למסקנות שונות מהזרם המרכזי.
5. שאלו שאלות חשובות או לקטו שאלות שחוזרות על עצמן במגוון בלוגים, וענו עליהן בצורה מקצועית ויסודית.
6. דונו והעלו טיעונים מדוע שיטה מסוימת עובדת או לא עובדת בתחום אליו אתם שייכים.
בנוסף, אם אין לכם כשרון כתיבה ורמה דקדוקית טובה תוכלו תמיד להעביר את זה לכותב תוכן או לעורך מקצועי בתשלום, כך שישכתב את הרעיון שלכם ויביע אותו ברמה יותר גבוהה.
יצירת אמון באתר
1. כאשר הקישור לאתר שלכם ממנוע החיפוש הביא לתוצאה הטובה לה ציפה הגולש. הקלקה לעמוד/אתר שלא יטען בסוף, יוריד את הניקוד PR לאותו אתר.
2. ככל שהלינקים לאתר שלכם מאתרים אחרים יהיו רלוונטיים יותר וממוקדים יותר, כך יהיה האתר שלכם בעל דרוג גבוה יותר, דבר אשר ישפיע על מיקום האתר שלכם באינדקס החיפוש של גוגל . כלומר אם ידוע לכם שקישרו מאתר מסוים לאתר שלכם, חשוב שיהיה קשר בתחום הפעילות של שני האתרים והפוך, אם אתם מקשרים לאתרים אחרים מהאתר שלכם, שימו לב שיש רלוונטיות בתוכן, יתרה מכך שאינכם מקשרים לאתר מפוקפק.
מספר נקודות ליצירת תשתית טובה לקידום אתרים
1. מחקר מילות מפתח או תגיות
תהליך קידום אתר מתחיל עם כתיבת מילות המפתח הנכונות וזאת מכיוון שקודם כל צריך לדעת אילו ביטויים ונושאים ברצוננו לקדם. תגיות הן למעשה מילות מפתח חכמות המשויכות לפיסת מידע באינטרנט כמו טקסט, תמונה או וידאו, המתארות את המידע הזה, ומאפשרות את סיווגו ומיונו של המידע ובסופו של דבר מאפשרות למנועי חיפוש להגיע לתוצאות שאנו מבקשים גם לפי הקונטקסט (ההקשר) של המילה, כלומר, מנוע החיפוש יודע כבר מהנסיון ש"נסארללה" קרוב ל"מלחמת לבנון השנייה", ל"חיזבאללה" וכך הלאה.
מנועי חיפוש יודעים לקרא את התגיות שאתם משאירים על הטקסט שלכם. הם סורקים את כל הטקסט, מילה מילה ואחר כך סורקים את התגיות שהשארתם. התגיות שלכם אמורות להתאים אחת לאחת לטקסט שכתבתם. כשאין מיתאם בין המידע הזה לבין התוכן הנמצא באתר, מנוע החיפוש נותן לך בעצם נקודות רעות, הופך אותך לפחות מהימן בעיניו וכך שם אותך במקום נמוך יותר בתוצאות החיפוש, דבר שמשפיע על התנועה לאתר שלך וכך הלאה.
2. כותרות ותיאורים
יש לדאוג לכך שלכל עמוד יהיו לפחות כותרת ותיאור ייחודים , ומומלץ גם להוסיף כותרת פנימית. כל זאת נעשה על מנת לבדל את העמוד כמה שיותר מהעמודים האחרים באתר.
3. מערכת ניהול תוכן
חשוב שמערכת ניהול התוכן של האתר שלכם תהיה קלה, ידידותית ונגישה לצורך העלאת תוכן "חם" ועדכני, הוספת דפים ותכנים אקטואליים ברגע האמת.
4. שם מתחם ואחסון
מקום האחסון (בארץ או בחו"ל) משפיע בעיקר על זמן עליית האתר, וכיום יש לגוגל ומנועי חיפוש אחרים דרך לדעת מהי המהירות בה האתר עולה אצל הגולש הממוצע. לכן, ככל השרתים יהיו קרובים יותר למיקומו של הגולש,כך טוב יותר מבחינה תדמיתית. מקום אחסון בארץ יהיה Co.il.
שימו לב* לא תמיד יש קשר בין דומיין לבין מיקום שרת האחסון.
פעולות נוספות וחשובות לקידום האתר ברשתות החברתיות
החשיבות של רשתות חברתיות עלתה לאין שיעור כאשר האלגוריתם של גוגל מתחשב יותר בפרמטרים חברתיים כגון מספר שיתופים, לייקים, טוויטים ופעילות על העמוד. מכאן, שהחוכמה היא לא להעלות פוסט לפייסבוק בלבד אלא לעשות זאת בצורה אשר תייצר 'באז' סביב הכתבה וסביב האתר.
איך עושים זאת? ראשית, יש לאתר מהי הרשת החברתית הכי רלוונטית לתחום שלנו: פייסבוק? לינקדאין? טויטר?… לעסקים גדולים רצוי לשלב פעילות בכמה רשתות זאת בכדי לדוג קהל יעד רחב יותר אך חשוב שנתמקד באחת מרכזית שבה נרכז את מירב המאמצים.
**ההמלצה שלי, היא לקדם את האתר במקום בו נמצא רוב קהל היעד שלכם, אם הוא נמצא בעיקר בפייס בוק ויש לכם כבר חברים, משפחה, לקוחות אשר מחוברים לכם בפייס בוק, תקדמו שם, אם הוא בעיקר פונה לעסקים וארגונים תקדמו בלינקד-אין.
דבר נוסף, אם אתם אוהבים לכתוב ואתם בעניינים, כתבו בבלוגר זאת פלטפורמה של גוגל והיא תקדם אתכם אם תכוונו לאתר שלכם.
רצ"ב קישורים להרחבת הקריאה עבור הרשתות החברתיות:
1. שיווק וקידום עסקים בלינקדאין.
2. איך לקדם את התוכן שלכם בפייסבוק
3. יתרונות לפתיחת גוגל +
לסיכום, פעולות שיש להמשיך לעשות כדי לקדם את האתר
1. השקיעו בתוכן טוב ואמין, קשרו לאתרים אמינים טובים ודאגן לקישור הפוך אליכם.
2. חשבו על הפלטפורמה הנוספת לשיווק האתר שלכם: פייסבוק, לינקדאין, גוגל+, כתיבת בלוגים בבלוגר וכדומה.
3. שימו לכם משימה שבועית לכתיבת תוכן וקידום האתר על ידי הפצה בודדת למאמר או כתבה במייל ללקוחות( מעין עיתון דיגיטלי המרכז נושאים חשובים ועדכונים מהאתר או אפילו מייל דיגיטלי מעוצב ).
4. ניתן גם לדחוף שיווק אתר בתשלום, מצרפת לכם כאן שאלות ותשובות ל 2 פלטפורמות עיקריות (פייסבוק וגוגל) לפרסום בתשלום.
5. דבר אחרון ולא פחות חשוב - שיווק אגרסיבי מדי באיזו שיטה שלא תהיה עלולה להיות גול עצמי בסופו שלדבר מאחר ואם תופסק יום אחד או תרד פעילות השיווק בה, זה יתבטא באינדקס של גוגל דבר אשר יפגע שוב בחוסר אמינות של הלקוח ואף שלכם. על כן ממליצה לגדול לאט ובטוח ובצורה אורגנית וטבעית.
מושגים שכדאי להכיר בנושא קידום אתרים
PR - page rank, הינו מדד של גוגל לאתר שלכם וככל שהדרוג שלו גבוה יותר כך גם הדרוג של האתר שלכם יהיה גבוה, דבר אשר ישפיע על מיקומו באינדקס של גוגל.
האלגוריתם - נקראPageRank ומדרג את סדר הופעת הדפים על פי כמות הדפים המקושרים אליהם.
שיהיה בעיקר בהצלחה!
נולד לכם אתר חדש ואתרם רוצים לקדם אותו?
היו מוכנים שכמו תינוק הוא גדל ומתפתח עם הזמן ומה שחשוב בעיקר, זה שוב התוכן, תוכן טוב, תוכן אשר יועיל לגולש שלכם. השקיעו את מירב המאמצים כדי לכתוב ולהפיק פיסת תוכן טובה שיש בה משמעות לגולש. אל תכתבו על מנת לבנות תוכן או למלא חלל.
פרסום האתר באינדקס של גוגל או במנועי חיפוש אחרים לא יחל מידית, זה דורש עבודה קונסיסטנטית ואמון באתר ובתוכן שהוא מציע עבור הגולש.
איך יוצרים תוכן טוב
1. נסו להצביע על בעיה מסוימת שעשויה לעניין אנשים רבים מהתחום עליו אתם כותבים.
2. חברו סט של טיפים מקצועיים בתחום.
3. עסקו בטרנדים חמים שמתרחשים או עומדים להתרחש בתחום.
4. חקרו נושאים ספציפיים לעומק ואל תחששו להגיע למסקנות שונות מהזרם המרכזי.
5. שאלו שאלות חשובות או לקטו שאלות שחוזרות על עצמן במגוון בלוגים, וענו עליהן בצורה מקצועית ויסודית.
6. דונו והעלו טיעונים מדוע שיטה מסוימת עובדת או לא עובדת בתחום אליו אתם שייכים.
בנוסף, אם אין לכם כשרון כתיבה ורמה דקדוקית טובה תוכלו תמיד להעביר את זה לכותב תוכן או לעורך מקצועי בתשלום, כך שישכתב את הרעיון שלכם ויביע אותו ברמה יותר גבוהה.
יצירת אמון באתר
1. כאשר הקישור לאתר שלכם ממנוע החיפוש הביא לתוצאה הטובה לה ציפה הגולש. הקלקה לעמוד/אתר שלא יטען בסוף, יוריד את הניקוד PR לאותו אתר.
2. ככל שהלינקים לאתר שלכם מאתרים אחרים יהיו רלוונטיים יותר וממוקדים יותר, כך יהיה האתר שלכם בעל דרוג גבוה יותר, דבר אשר ישפיע על מיקום האתר שלכם באינדקס החיפוש של גוגל . כלומר אם ידוע לכם שקישרו מאתר מסוים לאתר שלכם, חשוב שיהיה קשר בתחום הפעילות של שני האתרים והפוך, אם אתם מקשרים לאתרים אחרים מהאתר שלכם, שימו לב שיש רלוונטיות בתוכן, יתרה מכך שאינכם מקשרים לאתר מפוקפק.
מספר נקודות ליצירת תשתית טובה לקידום אתרים
1. מחקר מילות מפתח או תגיות
תהליך קידום אתר מתחיל עם כתיבת מילות המפתח הנכונות וזאת מכיוון שקודם כל צריך לדעת אילו ביטויים ונושאים ברצוננו לקדם. תגיות הן למעשה מילות מפתח חכמות המשויכות לפיסת מידע באינטרנט כמו טקסט, תמונה או וידאו, המתארות את המידע הזה, ומאפשרות את סיווגו ומיונו של המידע ובסופו של דבר מאפשרות למנועי חיפוש להגיע לתוצאות שאנו מבקשים גם לפי הקונטקסט (ההקשר) של המילה, כלומר, מנוע החיפוש יודע כבר מהנסיון ש"נסארללה" קרוב ל"מלחמת לבנון השנייה", ל"חיזבאללה" וכך הלאה.
מנועי חיפוש יודעים לקרא את התגיות שאתם משאירים על הטקסט שלכם. הם סורקים את כל הטקסט, מילה מילה ואחר כך סורקים את התגיות שהשארתם. התגיות שלכם אמורות להתאים אחת לאחת לטקסט שכתבתם. כשאין מיתאם בין המידע הזה לבין התוכן הנמצא באתר, מנוע החיפוש נותן לך בעצם נקודות רעות, הופך אותך לפחות מהימן בעיניו וכך שם אותך במקום נמוך יותר בתוצאות החיפוש, דבר שמשפיע על התנועה לאתר שלך וכך הלאה.
2. כותרות ותיאורים
יש לדאוג לכך שלכל עמוד יהיו לפחות כותרת ותיאור ייחודים , ומומלץ גם להוסיף כותרת פנימית. כל זאת נעשה על מנת לבדל את העמוד כמה שיותר מהעמודים האחרים באתר.
3. מערכת ניהול תוכן
חשוב שמערכת ניהול התוכן של האתר שלכם תהיה קלה, ידידותית ונגישה לצורך העלאת תוכן "חם" ועדכני, הוספת דפים ותכנים אקטואליים ברגע האמת.
4. שם מתחם ואחסון
מקום האחסון (בארץ או בחו"ל) משפיע בעיקר על זמן עליית האתר, וכיום יש לגוגל ומנועי חיפוש אחרים דרך לדעת מהי המהירות בה האתר עולה אצל הגולש הממוצע. לכן, ככל השרתים יהיו קרובים יותר למיקומו של הגולש,כך טוב יותר מבחינה תדמיתית. מקום אחסון בארץ יהיה Co.il.
שימו לב* לא תמיד יש קשר בין דומיין לבין מיקום שרת האחסון.
פעולות נוספות וחשובות לקידום האתר ברשתות החברתיות
החשיבות של רשתות חברתיות עלתה לאין שיעור כאשר האלגוריתם של גוגל מתחשב יותר בפרמטרים חברתיים כגון מספר שיתופים, לייקים, טוויטים ופעילות על העמוד. מכאן, שהחוכמה היא לא להעלות פוסט לפייסבוק בלבד אלא לעשות זאת בצורה אשר תייצר 'באז' סביב הכתבה וסביב האתר.
איך עושים זאת? ראשית, יש לאתר מהי הרשת החברתית הכי רלוונטית לתחום שלנו: פייסבוק? לינקדאין? טויטר?… לעסקים גדולים רצוי לשלב פעילות בכמה רשתות זאת בכדי לדוג קהל יעד רחב יותר אך חשוב שנתמקד באחת מרכזית שבה נרכז את מירב המאמצים.
**ההמלצה שלי, היא לקדם את האתר במקום בו נמצא רוב קהל היעד שלכם, אם הוא נמצא בעיקר בפייס בוק ויש לכם כבר חברים, משפחה, לקוחות אשר מחוברים לכם בפייס בוק, תקדמו שם, אם הוא בעיקר פונה לעסקים וארגונים תקדמו בלינקד-אין.
דבר נוסף, אם אתם אוהבים לכתוב ואתם בעניינים, כתבו בבלוגר זאת פלטפורמה של גוגל והיא תקדם אתכם אם תכוונו לאתר שלכם.
רצ"ב קישורים להרחבת הקריאה עבור הרשתות החברתיות:
1. שיווק וקידום עסקים בלינקדאין.
2. איך לקדם את התוכן שלכם בפייסבוק
3. יתרונות לפתיחת גוגל +
לסיכום, פעולות שיש להמשיך לעשות כדי לקדם את האתר
1. השקיעו בתוכן טוב ואמין, קשרו לאתרים אמינים טובים ודאגן לקישור הפוך אליכם.
2. חשבו על הפלטפורמה הנוספת לשיווק האתר שלכם: פייסבוק, לינקדאין, גוגל+, כתיבת בלוגים בבלוגר וכדומה.
3. שימו לכם משימה שבועית לכתיבת תוכן וקידום האתר על ידי הפצה בודדת למאמר או כתבה במייל ללקוחות( מעין עיתון דיגיטלי המרכז נושאים חשובים ועדכונים מהאתר או אפילו מייל דיגיטלי מעוצב ).
4. ניתן גם לדחוף שיווק אתר בתשלום, מצרפת לכם כאן שאלות ותשובות ל 2 פלטפורמות עיקריות (פייסבוק וגוגל) לפרסום בתשלום.
5. דבר אחרון ולא פחות חשוב - שיווק אגרסיבי מדי באיזו שיטה שלא תהיה עלולה להיות גול עצמי בסופו שלדבר מאחר ואם תופסק יום אחד או תרד פעילות השיווק בה, זה יתבטא באינדקס של גוגל דבר אשר יפגע שוב בחוסר אמינות של הלקוח ואף שלכם. על כן ממליצה לגדול לאט ובטוח ובצורה אורגנית וטבעית.
מושגים שכדאי להכיר בנושא קידום אתרים
PR - page rank, הינו מדד של גוגל לאתר שלכם וככל שהדרוג שלו גבוה יותר כך גם הדרוג של האתר שלכם יהיה גבוה, דבר אשר ישפיע על מיקומו באינדקס של גוגל.
האלגוריתם - נקראPageRank ומדרג את סדר הופעת הדפים על פי כמות הדפים המקושרים אליהם.
שיהיה בעיקר בהצלחה!