מה צריך כדי להקים אתר
אתר משקף אתכם, את מה שיש לכם להציע לעולם, לשוק, על כן התוכן הוא למעשה הדבר העיקרי בו יש להשקיע מאמצים, לאחר מכן העיצוב.
חשבו מה יש לכם להציע, מהו המוצר שלכם, מה מבדיל אתכם מאחרים וכתבו. לאחר מכן עברו שוב על מה שכתבתם וערכו אותו שוב, מקדו את התוכן ואל תחזרו על אותם דברים במספר גרסאות. האתר צריך להיות עינייני וממוקד.
לבסוף דף הבית הוא זה שיחשוף ויבליט את מה שחשוב באתר, את מה שיש לכם להציע, את המוצר שלכם.
להלן מספר צעדים עליהם יש לשים דגש:
1. אפיון אתר: אפיון אתר כולל בחירת הטמפלייט המתאים, טמפלייט המשדר באותם צבעים ורכיבים את העסק. האפיון כולל בחירת סרגל התפריטים (נושא ראשי ונושא משני) ובחירת הנושאים החשובים אותם נחשוף בדף הבית.
2. טקסט לאתר: חשוב שהטקסט יהיה זורם, בהיר ומאורגן. התוכן הוא הדבר העיקרי של האתר ובזכותו ימשיכו לעקוב אחריכם. מאוד רצוי לא לחזור על אותם דברים מספר פעמים ולבטח לא בגרסאות שונות, דבר אשר יבלבל את הגולש.
3. מילים / ביטויים חוזרים: לפני שאתם כותבים או מעבירים את הטקסטים למפתח האתר, חשבו על המילים, ביטויים שמאפיינים את העסק שלכם והשתדלו לחזור עליו בטקסטים שלכם. ככל שתחזרו על יותר מילים המאפיינות את העסק שלכם, כך יהיה קל למנוע גוגל למצוא אתכם בין מיליוני האתרים. הכוונה לא לחזור על אותו טקסט אלא על המילים המאפיינות את העסק שלכם.
4. מילות מפתח: בהמשך לסעיף 3, על מפתח האתר לכתוב את אותן מילות מפתח שהגולשים יחפשו את העיסוק שלכם. חישבו גם אתם על מילות מפתח אשר גולש יקליד כדי למצוא אתכם אפילו מילות מפתח שגויות, כלומר אם במילים מסוימות נמצאה שכיחות גבוהה ונפוצה לטעות כתיב אז רצוי להכניסן לאתר דרך מפתח האתר שלכם, לדוגמא: הילינג, הילנג ועוד.
5. הגהה על האתר - הגהה על האתר הוא שלב חשוב לפני הפבלוש. על כן, לאחר העלאת התכנים, הקדישו זמן להגהה, תיקונים, תוספות אחרונות.
6. רכישת דומיין – ניתן לרכוש דומיין בכל מיני דרכים אבל לא תמיד עם סיומת Co.il , למשל דרך פלטפורמות מחו"ל. על כן, ממליצה לרכוש דומיין עם תמיכה ישראלית, דרך http://www.livedns.co.il. מצרפת לכם הדרכה.
7. פרסום האתר – כאשר אתר נולד הוא אינו נמצא במעלה האינדקס של גוגל אחת ושתיים ובפרט שבכל יום נולדים עשרות אלפי אתרים נוספים. פרסום אתר לוקח זמן וצריך לעבוד על זה, לא להתייאש!!
- רצוי שתפתחו את הרשת החברית של Google + כדי לקדם את העסק שלכם ולהפנות לאתר שנבנה.
- הפיצו את האתר דרך חברים, פייסבוק ובקשו מחברים שיש להם אתרים לקשר לאתר שלכם (כל עוד יש רלוונטיות כמובן).
- אם אתם אוהבים לכתוב, כתבו בבלוגר של גוגל, גם כדי לקדם את עצמכם והעסק שלכם.
- ככל שיכנסו אליכם ממחשבים שונים כך האתר שלכם יהפוך לאמין יותר ויעלה באינדקס של גוגל. מזמינה אתכם לקרוא את הבלוג שלי
שיטה ראשונה כיצד להביא לקוחות לאתר שלכם.
8. קידום אתרים - בהמשך לסעיף 7 המדבר על פרסום האתר, קידום האתר שלכם דורש עבודה קונסיסטנטית. יש הרבה חשיבות לתוכן שתתנו, לאמינות האתר ולמשימות שבועיות שלכם כדי להמשיך לקדם אותו, כל הזמן! זה לעולם לא נעצר. יש כאלה הבוחרים לקדם את האתר בתשלום, דרך גוגל או דרך מקור אחר. צריך לבחון אם קידום אגרסיבי מתאים לכם או הרצוי דווקא ששהעסק יתפתח באופן טבעי ואורגני עם הזמן.
אספתי עבורכם מספר נקודות והמלצות לתשומת לבכם, מקווה שתוכלו להיעזר בו.
זהו, כפי שאתם רואים, יש מה לעשות ואני מדגישה מראש שאתר אינו קופא על שמריו וממשיך להתעדכן , להשתדרג ולהתרחב כפי שאתם תמשיכו!